وبلاگ هاست های لینوکس

شناخت هاست های لینوکسی و خرید آنها

وبلاگ هاست های لینوکس

شناخت هاست های لینوکسی و خرید آنها

  • ۰
  • ۰

 

مهم نیست چقدر دنبال یک وسیله ای که گمش کردید، گشته اید؛ ب محض اینکه سراعش رو از مادر خانه بگیرید، در همان جایی که قبلا بار ها آن را زیر  و رو کردید، پیدایش می کند. می دانید چرا؟ چون تنها کسی که به تمام خانه و نوه چینش وسایل مسلط است و می داند که برای هر وسیله ای که ناپدید می شود کجا می توان آن را پیدا کرد.

تسلط بر مدل OSI هم، همان مهارتی رو می ده به یک مهندس شبکه که مادر خانه برای پیدا کردن خانه می ده. یعنی وقتی که مدل OSI یا همان مدل اتصال متقابل سامانه های باز رو بلد باشید به اجزای شبکه و انفاق هایی که برای داده های شما در طول مسیر می افتد، مسلط می شوید.

مدل او اس آی به شما این اجازه رو میده که با بروز هر مشکل به راحتی بتونید ریشه اش رو پیدا و بدونید دقیقا کجا چیشده و کجا دنبال چی بگردید

مدل او اس آی دقیقا چیه؟
قبل از اینکه مدل او اس ای به وجود بیاید هر کدام از ارائه کنندگان ابزار های شبکه ای، باید مدل شبکه ای مخصوص محصولات خود رو ارائه کنند و به نظر مشکل بزرگی می آید، مگر نه؟

فرض کنید که ماکروسافت، امکان توسعه نرم افزار های قابل اجرا در ویندوز و دیگر نحصولات خود رو منحصر به کمپانی خودش می کردش چه دنیای بدی می شد؟

در نیای شبکه های کامپیوتری بسته های شبکه امکان جابه جایی یا فهمیده شدن در شبکه های دیگر رو نداشتن و در نتیجه هر نوع شبکه جنی بزرگ ترین اون یک شبکه ایزوله بود.

مدل او اس ای هم برای حل این مشکل به وجود آمدن. این مدل اولین استاندارد تعریف شده در شبکه هستش و هر کدوم از سازندگان دستگاه ها شبکه، از این استاندارد برای محصولات خود استفاده کردند حالا دستگاه های که متصل به شبکه اینترنت هستند از هر کمپانی ای می توانند به راحتی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

مدل OSI بر اساس معیار های لایه ای ساخته شده  و7 لایه داره و هر کدوم از این لایه ها مربوط به لایه دیگه هستش ولی از جزئیات کار یکدیگر خبر نخواهند داشت، بلکه فقط نتیجه هرکدام اهمیت دارد. وظیفه این لایه ها کمک کردن به مدیر شبکه در بحث عیب یابی این هستش که لایه ها توضیحات قابل مشاهده ای برای سیستم های ارتباطی و شبکه به وجود می آورند.

برسی 7 لایه مدل OSI

این لایه ها به ترتیب عبارت است از: لایه کاربردی، لایه نمایش، لایه نشست، لایه حمل، لایه شبکه، لایه پیوند داده، لایه فیزیکی می باشد که در ادام یکی ازاین لایه هارو خلاص وار توضیح میدهم

لایه کاربردی

تصویف کننده ارتباط میان 2 برنامه جداگانه کامپیوتری مختلف است. پروتکل لایه کاربردی فقط از طریق یکی از برنامه های موجود در دو طبقه بندی پایین به کار گرفته می شوند

امیدوارم در این مقاله شما موضوعات کاملی در رابطه با OSI شنیده و همچنین اطلاعات جامعی به دست اورده باشید

  • ۹۹/۱۰/۰۶
  • mr blog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی